js

Friday, April 1, 2022

অষ্টম শ্ৰেণী অসমীয়া পাঠ ১২ সুখ

সুখ 

-কবি আনন্দচন্দ্ৰ আগৰৱালা

১। কবিতাটো শুদ্ধ উচ্চাৰণেৰে পঢ়া । 

উত্তৰঃ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজেই কৰা ।

প্রশ্ন ২। নির্দেশ দিয়া মতে কৰিবলৈ চেষ্টা কৰা ।

উত্তৰঃ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজেই কৰা ।

 প্রশ্ন ৩। উত্তৰ দিয়া ।

 ( ) সুখ – সুখ বুলি সংসাৰত সুখ বিচাৰোঁতে মানুহে কি পায়

উত্তৰঃ সুখ সুখ বুলি সংসাৰত সুখ বিচাৰোঁতে মানুহে সংসাৰত দুখৰ উপৰি দুখ পায় ।

 ( ) করিয়ে মানুহক ‘ দিনকণা ’ বুলি কিয় কৈছে

উত্তৰঃ সুখ হাততে থকা সত্ত্বেও দেখিও নেদেখা কাৰণে কবিয়ে মানুহক ‘ দিনকণা ’ বুলি কৈছে ।

 ( ) সুখ পাবলৈ হ’লে আমি কি বলিদান দিব লাগিব ?

 উত্তৰঃ সুখ পাবলৈ হ’লে আমি স্বার্থ-বলিদান দিব লাগিব । 

( ) পৰমপিতাৰ সন্তান বুলি কাক কোৱা হৈছে ?

উত্তৰঃ  পৃথিৱীৰ সকলাে মানুহকেই পৰমপিতাৰ সন্তান বুলি কোৱা হৈছে ।

 ( ) স্বাৰ্থৰ বাটত কিহে বিন্ধে বুলি কবিয়ে কৈছে ?

 উত্তৰঃ স্বার্থৰ বাটত দুখৰ কাইটে বিন্ধে বুলি কবিয়ে কৈছে ।

 ( সুগান্ধী  কসুম ক’ত ফুলে ?

উত্তৰঃ  সুগান্ধী কসুম নিঃস্বার্থৰ বাটত  ফুলে ।

 ( ) জীৱনটো অকল নিজৰ নিমিত্তে নহয় , তেনেহ’লে কাৰ বাবে

উত্তৰঃ    জীৱনটো অকল নিজৰ নিমিত্তে নহয় , তেনেহ’লে জীৱনটো পৰৰ বাবেও ।

 ( ) কি কৰিব পাৰিলে সংসাৰৰ পৰা দুখ নােহােৱা হ’ব

উত্তৰঃ নিঃস্বার্থভাৱে পৰক আপােন কৰিব পাৰিলে সংসাৰৰ পৰা সুখ নােহােৱা হ’ব । 

প্রশ্ন ৪। কবিতাটোৰ মূলভাৱ নিজৰ কথাৰে লিখা ।

উত্তৰঃ পৃথিৱীত প্ৰতিগৰাকী মানুহেই সুখ সুখ বুলি প্রায় বলিয়াৰ দৰে হৈ সুখৰ সন্ধান কৰে , কিন্তু তেনেদৰে সুখ বিচাৰি হাবাথুৰি খাই পায় কেৱল দুখৰ উপৰি দুখহে । জীৱনৰ অৎপর্য অনুধাৱন কৰা মানুহে জানে যে আনৰ সুখত সুখী আৰু আনৰ দুখত দুখী হােৱাজনেহে , নিঃস্বার্থভাৱে আনক আপােন কৰি ল’ব পৰা জনেহে জীৱনত প্রকৃত সুখৰ মুখ দেখা পায় ।

কবিয়ে কৈছে — ‘ পৰৰ কাৰণে কান্দিব জানিলে কান্দোনতাে সুখ পায় ।’ পৃথিৱীখনেই আমাৰ ঘৰ , আমি সকলােৱেই ভাই – ভনী ’ – এইবুলি অনুভৱ কৰিব পাৰিলে আমাৰ জীৱন সুখময় হৈ পৰিব ।

 প্রশ্ন ৫। সংসাৰত সুখ পাবলৈ হ’লে কি কি কৰিব লাগিব ? কবিতাটোৰ আলমত লিখা । 

উত্তৰঃ  মানুহে জীৱনত সুখ বিচাৰি হাবাথুৰি খাই ফুৰিলেও সুখ নাপায় , বৰং দুখহে পায় । গতিকে সংসাৰত সুখ পাবলৈ হ’লে স্বার্থ বলিদান দি পৃথিৱীৰ সকলােকে নিজৰ ভাই – ভনী বুলি ভাবি মৰম – চেনেহেৰে আকোৱালি লব লাগিব ।

পৰৰ সুখত সুখী আৰু দুখত দুখী হ’ব পাৰিলে , ‘ পৰৰ কান্দোনত কান্দিব জানিলে সংসাৰত সুখ পাব পৰা যায় । আমি সকলাে পৰমপিতাৰ সন্তান , ‘ পৃথিৱী আমাৰ ঘৰ ’ এই বুলি অনুভৱ কৰি অন্তৰত নিঃস্বার্থভাৱে বিশ্বপ্রেম জগাই তুলিব পাৰিলে জীৱনত কেতিয়াও সুখৰ ওৰ নপৰিব । 

প্রশ্ন ৬। শব্দার্থ 

উত্তৰঃ      

দিনকণা :- চকু থাকিও দিনতে নেদেখা ।

গাই – গােটা-পেটে ভঁৰাল :- অকল নিজৰ কাৰণে চিন্তাকৰা , স্বার্থপৰ । 

নিঃস্বার্থ :-  অকল নিজৰ কাৰণে চিন্তা নকৰি পৰৰ কাৰণেও চিন্তা কৰা স্বার্থহীন ।

স্বাৰ্থ :-  অকল নিজৰ কাৰণে চিন্তা কৰা ।

পবিত্র :-  পৰিষ্কাৰ শুদ্ধ ।

বলিদান :-  দেৱতালৈ জন্তু আদি উছৰ্গা কৰা কার্য । 

তৰী :- নাও , নৌকা । 

অভাৱ :- অনাটন , নােহােৱা অৱস্থা ।

থিত :-  থিৰ । 

যথার্থ :- উপযুক্তভাৱে ।

পমি :- গলি যােৱা । 

হিত :- উপকাৰ । 

বৰত :-  উদ্দেশ্যত , লক্ষ্যত । 

সামৰথ :-  সামর্থ্য , যােগ্যতা , সক্ষম ।

সন্তোষ :-  সন্তুষ্ট । 

 প্রশ্ন ৭।  দেখিও নেদেখা কিয় দিনকণা 

                       সুখ যে হাততে আছে ,
             যিটে দিব পাবে স্বার্থ বলিদান 
                       সুখ ফুৰে পাছে পাছে ।

কবিয়ে দিন কণা বুলি কাক আৰু কিয় কৈছে ? মানুহৰ পাছে পাছে সুখ ফুৰিবলৈ হ’লে মানুহে কি কৰিব লাগিব ?

 উত্তৰঃ স্বার্থ বলিদান দি আনক আপােন কৰিব পাৰিলে মানুহে সংসাৰত সুখ পায় । এই কথা জানিও মানুহে স্বার্থপৰ হৈ আনক নিজৰ ভাই – ভনী বুলি ভাবি সংসাৰত সুখ বিচাৰি ফুৰে।চকু থাকিও দিনকণাই নেদেখাৰ দৰে সুখৰ কথা জানিও এনেদৰে সুখ বিচাৰি ফুৰা স্বার্থপৰ নির্দয় মানুহক কবিয়ে দিনকণা বুলি কৈছে ।

              মানুহৰ পাছে পাছে সুখ ফুৰিবলৈ হ’লে মানুহে স্বার্থ বলিদান দিব লাগিব , পৰক আপােন কৰি লব লাগিব , আমি সকলাে এক পৰমপিতাৰ সন্তান ভাই – ভনী বুলি অনুভৱ কৰিব লাগিব ।

 প্রশ্ন ৮। প্রসংগ সংগতি লগাই ব্যাখ্যা কৰা :

           যথার্থ নিঃস্বার্থত              মৰমী জীৱন
                           বিশ্বপ্রেমে ভৰপূৰ
           বিশ্বৰ সকলাে                 ভাই – ভনী তাৰ ,
                           সুখৰ নপৰে ওব । 

উত্তৰঃ  উদ্ধৃত কবিতাফাকি ভাঙনি কোঁৱৰ  আনন্দচন্দ্ৰ আগৰৱালা ৰচিত ‘সুখ ’ নামৰ কবিতাটিৰ অন্তৰ্গত ।

          প্রকৃত সুখ মানুহে ক’ৰ পৰা কেনেকৈ পাব পাৰে তাৰে কথা কবিতাটিত প্ৰকাশ কৰিবলৈ যাওঁতেই কবিয়ে এনেদৰে উল্লেখ কৰিছে ।

          সুখ সুখ বুলি সুখ বিচাৰিলেই মানুহে সংসাৰত সুখ নাপায় , বৰং দুখহে পায় । প্রকৃত নিঃস্বার্থ মনােভাৱ লৈ মৰম চেনেহেৰে পৰক আপােন কৰি বিশ্বপ্রেম অন্তৰত জগাই তুলিব পাৰিলে , বিশ্বৰ সকলাে মানুহেই এক পৰমপিতাৰ সন্তান , আমি সকলাে ভাই ভগ্নী এনে মনােভাৱ ললে মানুহৰ জীৱনত কেতিয়াও সুখৰ অন্ত নপৰে , মানুহৰ জীৱনটো সুখৰ আঁকৰ হৈ পৰিব ।

 প্রশ্ন ৯। বাক্য ৰচনা কৰা ।

 স্বার্থ বলিদান , সুগন্ধি , সেন্দুৰীয়া , ভৰ – পূৰ , দিনকণা 

উত্তৰঃ   স্বার্থ বলিদান :-  স্বার্থ-বলিদান দি পৰক আপােন কৰি ল’ব পাৰিলেহে মানুহে জীৱনত সুখ পাব পাৰে । 

         সুগন্ধি :- সদায় সৎ আৰু শুদ্ধপথত চলিলে জীৱনত সুগন্ধি ফুল ফুলে ।

         সেন্দুৰীয়া :- নিঃস্বার্থৰ বাট সেন্দুৰীয়া আলিৰ দৰে মসৃণ । 

         ভৰ – পূৰ :- নিঃস্বার্থভাৱে পৰক আপােন কৰি ল’ব পাৰিলে জীৱনটো সুখেৰে ভৰ – পূৰ হয় ।

         দিনকণা :-  স্বার্থপৰ হৈ আনক নিজৰ বুলি নভবা লােকে দিনকণাৰ দৰে সুখ বিচাৰিলে দুখহে পায় ।

প্রশ্ন ১০৷ কবিতাটোত থকা যুৰীয়া শব্দ কেইটা বিচাৰি উলিয়াই বাক্য সাজা ।

 উত্তৰঃ   শক্তি – সামৰথ :-  শক্তি – সামথ নাথাকিলে দুষ্কৰ কামত আগবাঢ়িব নালাগে । 

            গাই – গােটা :-  গাই – গােটা হৈ চলাটোৱই মানুহৰ উদ্দেশ্য হ’ব নালাগে । 

             ভৰ – পূৰ :- নিঃস্বার্থভাৱে পৰক আপােন কৰিব পাৰিলে মানুহৰ জীৱন সুখেৰে ভৰ পূৰ হয় । 

            সুখ সুখ :- সুখ সুখ বুলি মানুহে সুখ বিচাৰি ফুৰিলেই সুখ নাপায় । 

প্রশ্ন ১১। তলৰ শব্দবােৰৰ লিংগ পৰিৱৰ্তন কৰা :

 হাতী , মানুহ , ম’হ , ছাগলী , কুকুৰা ৷

 উত্তৰঃ       

মতা হাতী :- মাইকী হাতী । 

মতা মানুহ :-  মাইকী মানুহ ।

মতা ম’হ :-  মাইকী ম’হ ।

মতা ছাগলী :-  মাইকী ছাগলী । 

মতা কুকুৰা :- মাইকী কুকুৰা । 

প্রশ্ন ১২। ‘নিঃস্বার্থৰ বাট সেন্দুৰীয়া আলি 

               সুগন্ধি কুসুম ফুলে । 

সেন্দুৰ’ শব্দটোত ‘ঈয়া ’ প্রত্যয় যােগ হৈ

               সেন্দুৰীয়া হৈছে ।

 যেনে :- সেন্দুৰ + ঈয়া = সেন্দুৰীয়া । 

তেনেদৰে তলৰ শব্দ কেইটাৰ প্রত্যয় ভাঙি দেখুওৱা ।

ঢুলীয়া , তেলীয়া , কপটীয়া , পাহাৰীয়া , সেউজীয়া , নগৰীয়া । 

উত্তৰঃ   ঢুলীয়া = ঢােল + ঈয়া ।

           তেলীয়া = তেল + ঈয়া । 

           কপটীয়া = কপট + ঈয়া ।

           পাহাৰীয়া = পাহাৰ + ঈয়া ।

           সেউজীয়া = সেউজ + ঈয়া ।

           নগৰীয়া = নগৰ + ঈয়া ।

 প্রশ্ন ১৩। তলৰ সৰল বাক্যবােৰ যৌগিক বাক্যলৈ পৰিৱৰ্তন কৰা 

( ) মনিয়ে ভাত খাই স্কুললৈ গ’ল । 

উত্তৰঃ মনিয়ে ভাত খালে আৰু স্কুললৈ গ’ল ।

 ( ) সঁচা কথা ক’লে সকলােৱে মৰম কৰিব ।

 উত্তৰঃ সঁচা কথা কবা আৰু তেতিয়া সকলােৱে মৰম কৰিব । 

() ব্যায়াম নকৰিলে স্বাস্থ্য ভালে নাথাকিব ।

 উত্তৰঃ যদি ব্যায়াম নকৰা তেতিয়াহ’লে স্বাস্থ্য ভালে নাথাকিব । 

( ) পৰীক্ষাত প্রথম হােৱা বাবে সকলােৱে প্রমােদক ভাল পাইছিল । 

উত্তৰঃ প্রমােদ পৰীক্ষাত প্রথম হৈছিল আৰু সেইবাবে তাক সকলােৱে ভাল পাইছিল ।

( ) ৰবীন আহিল , শ্যাম নাহিল । 

উত্তৰঃ ৰবীন আহিল কিন্তু শ্যাম নাহিল । 

( ) খেলুৱৈ দলটোৱে জিৰণি লৈ উঠি খেলপথাৰত নামিল ।

উত্তৰঃ  খেলুৱৈ দলটোৱে জিৰণি ল’লে আৰু পিছত খেল পথাৰত নামিল ।

 প্রশ্ন ১৪। তুমি তােমাৰ বন্ধু বা ওচৰ চুবুৰীয়াক বিপদত সহায় কৰি বা তেওঁলােকৰ আনন্দত সন্তুষ্টি লাভ কৰি হােৱা তােমাৰ অনুভৱ বহলাই লিখা । 

উত্তৰঃ যােৰ এটা নিঃস্বার্থ আৰু আনক সহায় কৰি আপােন কৰি লােৱাৰ মনােভাৱ আছে । সেয়ে মােৰ বন্ধু বা আমাৰ ওচৰ চুবুৰীয়া কোনােবা বিপদত পৰিলে তেওঁলােকৰ ওচৰলৈ মই দৌৰি যাওঁ আৰু সাধ্যৰে যি পাৰাে সহায় কৰোঁ ।

তেওঁলােক সেই বিপদৰপৰা উদ্ধাৰ হ’লে , উদ্ধাৰ হৈ স্বস্তির নিশ্বাস কাঢ়ি আনন্দত সন্তুষ্টি লাভ কৰিলে ময়াে বৰ শান্তি পাওঁ , আনন্দত সন্তুষ্টি লাভ কৰাে ৷ মই ভাবাে নিঃস্বার্থভাৱে আনক সহায় কৰিব পৰাত , আনক আপােন কৰিব পৰাতহে জীৱনৰ প্রকৃত সুখৰ আঁকাৰ ৰক্ষিত হৈ থাকে ।

 প্রশ্ন ১৫। স্বার্থপৰ মানুহ আৰু স্বার্থ-বলিদান দিয়া মানুহৰ দোষ গুণবােব কেনেধৰণৰ কামত ফুটি উঠে লিখা ।

 উত্তৰঃ স্বার্থপৰ মানুহে সদায় নিজৰ লাভালাভৰ কথাহে চিন্তা কৰে । আনৰ উন্নতি হৈছে নে নাই , আনে খাবলৈ পাইছে নে নাই , অন্যান্য বিভিন্ন ক্ষেত্রত আনে সুবিধা পাইছেনে নাই এইবােৰ কথা স্বার্থপৰ মানুহে চিন্তা কৰিব নােৱাৰে । আনৰ উন্নতি নহলেও তেওঁৰ উন্নতি হ’ব লাগিব , আনে খাবলৈ নাপালে তেওঁ খাব পাবই লাগিব , আনে সুবিধা নাপালেও তেওঁ সুবিধা পাবই লাগিব , — স্বার্থপৰ মানুহৰ এই মনােভাৱ ।

আনহাতে স্বার্থ বলিদান দিয়া মানুহে আনৰ দুখত দুখী , আনৰ সুখী হয় । আনৰ কাৰণে কান্দিলে সেই কান্দোনতো তেওঁ সুখ অনুভৱ কৰে । বিশ্বৰ সকলাে মানুহেই এক পৰ্মপিতাৰ সন্তান আৰু সকলােৱেই নিজৰ ভাইভনী বুলি মৰম চেনেহেৰে আকোৱালি লয় । স্বার্থ বলিদান দি এনে মনোভাৱেৰে চলা লােকসকলৰ অন্তৰত প্রকৃত সুখৰ আঁকৰ নিহিত হৈ থাকে ।




No comments:

Post a Comment

SEBA HSLC Question Paper Assamese 2022